Roadtrip Day 2: New Mexico - Texas

10 juli 2017 - Amarillo, Texas, Verenigde Staten

Dag 2 was zwaar. Nog geen 3 uur geslapen en we hadden een rit van 6 uur voor de boeg. Maar we hadden enkel 1 bestemming: Amarillo in Texas.

Texas is toch anders dan wat ik verwachtte. Misschien heb ik teveel Western films gezien of zaten we net in een heel andere regio. Geen bergen meer, maar alles is plat. Veel industrie langs de weg en lange treinen die voorbij kwamen gereden. En veel koeien. Maar dan echt veel. Duizenden koeien die veel te dicht bij elkaar zaten. De vleesindustrie is er enorm.

Eenmaal aangekomen in Amarillo bezochten we de Cadillac Ranch. Allemaal Cadillacs in de grond gestoken en iedereen mag er graffiti op spuiten. We hadden niks bij maar enkele Amerikanen die weg gingen gaven ons hun spuitbusjes. We hebben wat liggen kliederen en kladderen, foto's genomen en een filmpje gemaakt. Het ergste vond ik dat iedereen hun lege spuitbusjes gewoon op de grond gooide. Het was echt een stort, terwijl er 2 grote containers stonden om de spuitbussen in te gooien.

Omdat we in Texas waren wilden we Mexicaans eten. We hebben gegeten in een klein restaurantje en het was wel lekker, maar veel. In Amerika krijg je altijd zo'n grote porties. Maar dat zie je wel aan de meeste mensen die hier rondlopen.

We zijn te voet op Route 66 gegaan en hebben enkele winkeltjes bezocht die veel te dure souvenirs verkochten. Morgen rijden we een groter stukje met de auto over Route 66.

Er was ook een canyon in Amarillo. Niet zo groot als de Grand Canyon, maar het zou de tweede grootste zijn in de VS. Ik vond het wel indrukwekkend en het was er zo stil. Sara zei dat deze voor haar niet zo speciaal was. Maar dat kan ook niet anders als je de Grand Canyon al gezien hebt.

Normaal waren we van plan om te kamperen in deze canyon. Sara heeft een eenpersoonstentje en we zouden dan dicht bijeen moeten liggen. Dat vonden we niet erg want het zou weer voor een leuke blogpost kunnen zorgen, maar we waren al zo moe en we zagen het niet zitten om nog minder slaap te krijgen. Dus hebben we last minute een Airbnb geboekt. Juist aan een grote gevangenis.

Voor het avondeten zijn we naar The Big Texan gegaan. Amai dat was speciaal. Je had er een souvenirwinkel, een bar, een gameroom en restaurant allemaal in één gebouw. Sara en ik hebben samen een gerecht gedeeld omdat ik weer niet zoveel wilde eten. Chicken fried steak met puree, bechamelsaus en rare gefrituurde groenten. Maar het was écht lekker!

Er vond ook een wedstrijd plaats. Je moet om ter eerste 2 kg steak, een aardappel in schil, 2 broodjes en wat groenten opgegeten hebben binnen het uur. Anders moet je de volle pot betalen, rond de €70. 2 mannen deden mee, maar geen enkele heeft het gerecht voor het uur om was opgekregen. Er was ooit een vrouw en die heeft 3 van die steaks op 20 minuten opgegeten. Crazy!

Naast ons zat een jonge man, afkomstig van Zwitserland alleen te eten. We begonnen te praten over onze roadtrip (hij doet de hele Route 66) en deelden samen een dessertje. Eindigend met een biertje en onnozel doen met een snorretje dat je uit een bierkaartje kon halen, waren we klaar om een nachtje goed te slapen en uitgerust te zijn voor de volgende dag.