Can I have this dance?

16 juli 2017 - Cincinnati, Ohio, Verenigde Staten

Cincinnati, de stad waar Sara woont. Ze logeert voor een tijdje bij haar nicht in Florence. Daar heb ik ook 2 nachten geslapen. In een kamer van een meisje van 7 jaar oud die houdt van De Kleine Zeemeermin. En dat kan je ook zien aan haar kamer. ' s Avonds nam Sara mij mee naar haar bar, Bobby Mackey's, een echte honky-tonk. Honky - what? Een honky-tonk is een typische Amerikaanse bar met countrymuziek. Ik ben countrymuziek gaan beginnen appreciëren en ik kan zelfs al met enkele liedjes meezingen. In Bobby Mackey's dansen ze nog écht. Eerst speelt een bandje zijn nummers en vervolgens wordt de dansvloer vrijgemaakt om te linedancen.

Toen ik de bar binnenkwam zag ik in een hoekje een echte cowboy zitten, Henry. Ik denk dat hij tussen de 70 en 80 jaar oud was. Hij heeft Sara leren dansen en hij wilde mij dit ook aanleren. Wat met mijn heupen schudden, dat kan ik ja. Maar echt met 2 dansen, handen in elkaar en de andere hand op de schouder? No way! Nog nooit van mijn leven gedaan.

De muziek begon te spelen en toen gebeurde het: ik werd voor de eerste keer in mijn leven ten dans gevraagd. Ik wilde dit niet weigeren, maar onzeker stapte ik de dansvloer op. Natuurlijk waren wij het enigste koppel dat aan het dansen was terwijl de rest zat te kijken. De two-step dance, die ging ik leren. We begonnen traag en dan dansten we wat sneller. Hey, eigenlijk ging dat heel vlot. Hupla, wij stalen gewoon de show zonder op elkaars tenen te trappen.

Ik had er echt plezier in en het liedje was veel te snel gedaan. Ik heb zelfs complimentjes gekregen dat ik goed kon dansen. Henry apprecieerde dat ik met hem wilde dansen, ook al had ik het nog nooit gedaan. Daarom heeft hij mij een armbandje cadeau gegeven. Het armbandje bestaat uit blauwe steentjes die afkomstig zijn van indianenstammen in Arizona. Ik zal het altijd dragen als een herinnering aan een moment dat ik nooit zal vergeten.

Wanneer het bandje klaar was met spelen begon de dj te spelen. Hij speelde verschillende liedjes, zowel country als 'dance' (ik weet niet juist welk genre van muziek het was). De dansvloer vulde zich onmiddellijk met meisjes van mijn leeftijd. En iedereen begon te dansen. Allemaal dezelfde pasjes. Ik deed gewoon mee en probeerde te volgen. Ik had de verschillende dansen snel onder de knie, echt plezant. Ik profiteerde er maar goed van, want je kan je al voorstellen wat er in België gebeurt als ze je zo zien dansen.

Weer een fantastische avond gehad, maar we moesten op tijd bed in. De dag erna zou ik met Sara mee naar de mis gaan. Ook iets wat ik nog nooit van mijn leven gedaan heb.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade